Jeg skulle hilse fra dit CRM-system og bede dig om ALDRIG at indtaste nye emner og kunder manuelt igen

Du ved hvad jeg mener

Vi kender det jo alle sammen. Et nyt emne eller en ny kunde skal oprettes i CRM-systemet, så vi trykker på ”Ny” eller ”Tilføj”-knappen og begynder at indtaste, så godt vi kan.

”Hmm, er det med eller uden bindestreg?”
”Skrives det med stort S?”
”Er det et ApS eller et A/S”

Enten gætter vi, og taster det, vi tror mest på, eller også bruger vi ekstra tid på at slå firmaet op i et virksomhedsregister på nettet, og så copy/paster vi dét ind i CRM-systemet.

Adresse, telefonnummer og CVR-nummer kan vi heller ikke gætte os til, så dem skal vi også slå op og copy/paste ind i CRM.

  • Er det særlig nemt? Nej
  • Bliver det god datakvalitet? Sjældent
  • Tager det lang tid? STORT JA

Enten spilder vi alle for lang tid på at oprette emner og kunder, eller også bliver det gjort sjusket og er efterfølgende ubrugeligt.

Det ødelægger dit CRM

Konsekvenserne ved at indtaste emner og kunder manuelt i CRM er mange og langt større, end du lige går og tror.

  • Det er en besværlig manuel arbejdsgang, der sænker arbejdsglæden
  • Forkerte oplysninger mindsker tilliden til systemet
  • Utilstrækkelige kundedata får CRM-systemet til at fremstå mindre relevant og anvendeligt
  • Forkerte eller forældede oplysninger virker uprofessionelt over for kunder
  • Marketing nægter at arbejde med CRM-data, hvis de ikke er korrekte?
  • Ledelsen har svært ved at rapportere præcist baseret på dårlig datakvalitet

Og én ting er at oprette emner og kunder manuelt. Hvad gør I f.eks., når firmaerne får nye adresser, telefonnumre eller firmanavne? Hvem opdager lige dét og går ind og opdaterer CRM-systemet? (svaret = ingen)

I værste fald står I hurtigt med et CRM-system, som kræver kluntede manuelle arbejdsgange, og som brugerne ikke stoler på – fordi data er tvivlsom.

Sådan løser du det

Heldigvis er du ikke den eneste med disse udfordringer, og der findes i dag nogle virkelig gode løsninger på dit problem.

Til de fleste moderne CRM-systemer er det nemlig muligt at installere apps, der gør det muligt at:

  1. Søge og indlæse nye firmaer fra virksomhedsregistre til CRM
  2. Udfylde de vigtigste firmafelter under oprettelsen
  3. Opdatere firmadata på en nem måde

Der kan være stor forskel på disse apps ift., hvor firmadata trækkes fra, og hvordan data indlæses til CRM. Vi anbefaler derfor, at du vælger en app, der opfylder disse punkter:

  1. Firmadata trækkes fra en kvalitetsdataleverandør
  2. Effektivt dublettjek inden import
  3. Mulighed for automatisk opdatering af firmadata i CRM
  4. Datagrundlag der indeholder finansielle oplysninger om firmaerne
  5. Mulighed for filtrering til indlæsning af segmenter/emnelister i CRM

I Siteshop tilbyder vi 3 gode apps til netop dette formål:

Dun & Bradstreet – Market Data Nordic
Risika – Risk & Credit
Byggefakta SMART – CRM Connector

Vores gode kunde Jobindex har været så flinke at fortælle hvordan de har stor værdi af vores integration til kvalitetsdata, som du kan se lige her: https://siteshop.dk/endnu-en-artikel-om-crm/

Ekstra bonus

Udover at spare en masse tid og besvær, så opstår der en masse gode følgevirkninger ved at undgå manuelle indtastninger og benytte en app i stedet for.

  1. Dybere indsigt i kunden inden bearbejdning
  2. Alle i CRM kan bedre overvåge eksisterende kunder og følge deres finansielle tilstand
  3. Hvis I har en ERP-integration, kan ERP systemet nyde godt af de gode data fra CRM
  4. Når data i CRM er gode, så kan jeres Marketing få meget mere ud af deres kampagner
  5. Jeres CRM-brugere får i højere grad glæde af CRM-systemet

En investering i datakvalitet og arbejdsgange er meget hurtigt tjent hjem igen, og I beskytter samtidig den investering, I allerede har lavet i CRM-systemet.


Det er nemt at komme i gang

Apps fra Siteshop er nemme at komme i gang med. Det kræver ingen udvikling eller store konsulentprojekter, da vores apps ligger på App Store og er klar til at installere.

Se alle vores apps til CRM her.

Aftal endelig et møde med mig, så jeg kan vise jer, hvor nemme vores apps er at bruge, og hvor godt de fungerer.

Anders Dyre
ad@siteshop.dk

(+45) 40 25 92 39